Winst voor de onderneming

Winst voor de onderneming

U heeft een naam een reputatie, een imago. U wilt dit verbeteren, of versterken. U kunt dit doen door uw naam te verbinden aan een sport, een team, of een individuele sporter.

Nike is er groot mee geworden, maar ook Rabobank, Nashua, Goodyear, AEGON, TDK, Raleigh, Piet Zoomers, Enzo Ferrari, en Jan de Rooij zijn namen die groot geworden zijn door de sport.

In het bedrijfsleven wilt u winnen van uw concurrenten, steeds sneller op veranderende behoeften in kunnen spelen. Hogere marges op uw producten, of een betere positie in de tussenhandel. Veel is gerelateerd aan uw imago of reputatie. Sport kan daarbij helpen. Win-Win Sports kan u helpen te kiezen welke sport, welk team of welke speler de beste Return on Investment (ROI) geven en hoe u zakelijk kunt winnen, ook met behulp van sport. Sport kan tevens een goede basis zijn voor uw CSR beleid. Sport toont uw maatschappelijke betrokkenheid, en helpt bij uw PR. Het maakt uw onderneming ook interessanter op de arbeidsmarkt, en draagt bij tot fitte, gezonde en productieve werknemers. En, ook de sport is erbij geholpen.

Voorbeelden:Adecco Prost Formule 1 Sponsoring
  • Sponsorcontracten (bijvoorbeeld Prost GP F1 team en Davis Cup Tennis)
  • Selecteren van partners
  • Sponsor strategie               
  • CoMarketing acties
  • Merchandising
  • Exploitatie van Sport merk in combinatie met uw zakelijk merk